Een kijkje achter de schermen, het HippoLine Insurance Platform

Binnen Lussenburg werken we met verschillende systemen om onze klanten zo goed mogelijk te kunnen adviseren. Meten is immers weten. HippoLine is hier een voorbeeld van. Onze collega's Ronald Witte en Philippe Brackel werken veelvuldig met dit systeem en vertellen er graag meer over.

lussenburg-advies-foto-personeel-anneke-van-engelen.jpg

Anneke van Engelen , Acceptant zakelijke verzekeringen

platform-online-gegevens-hippoline.jpg

Wat is het Hippoline Insurance Platform (HIP)?

En wat levert dat klanten van Lussenburg op? Dat verhaal kan het best worden verteld door ervaringsdeskundigen: Ronald Witte en Philippe Brackel van Lussenburg Advies uit Breda. Het bedrijf werkt met HIP en de ‘mannen van Lussenburg’ zijn nauw betrokken bij de ontwikkeling van het managementinformatiesysteem.

Kort, voor wie HIP niet kent. Je logt in op je laptop, tablet of telefoon. HIP heeft verschillende dashboards, over klanten, schades, polissen, portefeuille, bedrijfsvoering en resultaten. Elk dashboard heeft waardevolle informatie en de gebruiker kan alle vragen stellen. Bijvoorbeeld: welke klanten hebben wel een opstal, maar geen inboedelverzekering? Wat is het aandeel van bepaalde maatschappijen in de premie? Welke relaties zijn geholpen met preventiemaatregelen? HIP omvat op één plek het totale assurantiebedrijf met de data uit ANVA, ons administratiesysteem.

lussenburg-advies-foto-personeel-ronald-witte.jpg

Lussenburg werkt met HIP en is door ANVA benoemd tot ambassadeur. Hoe zit dat?

Ronald Witte, MT-lid: ‘Een nieuw managementinformatiesysteem vinden we belangrijk. Wij zitten graag vooraan in de trein. Het is goed dat ANVA een nieuwe weg is ingeslagen met BI-specialist HippoLine. De lijnen met het ontwikkelteam zijn kort. Wij hebben rechtstreeks contact en geven onze input op zaken die we graag terugzien in de dashboards.’

Gevraagd naar een voorbeeld. ‘Wij sluiten in polissen in volmacht en moeten de maatschappijen jaarlijks een experience rating aanleveren. Zij willen inzage in de verzuimcijfers en de polisgegevens. Dat is een jaarlijkse exercitie die veel tijd kost. Op ons verzoek is in één van de apps een extra bladwijzer gebouwd.’

Collega Philippe Brackel, assurantieadviseur, vult aan: ‘Wij zijn early adopters, maar er zijn meer kantoren die meedenken. Ik zie dat iedereen zin heeft om HIP te helpen bouwen en dat is bijzonder, want in onze branche houden partijen maar wat graag de kaarten tegen de borst. Alle partijen willen een managementinformatiesysteem dat werkt. Lussenburg is op het juiste moment ingestapt.’

Hoe belangrijk is data voor het verzekeringsbedrijf?

Ronald Witte: ‘Ik heb de urgentie sterk zien veranderen. Het onderwerp staat bovenaan elke agenda. Op een volmachtbijeenkomst wordt data besproken. Praat ik met de volmacht over onze resultaten, dan passeert de data. Het volmachtbedrijf moet z’n data op orde hebben en er zijn deadlines.

Wat Lussenburg Advies betreft. Ik werk hier 28 jaar en wij waren niet bepaald datagedreven. Dat zijn we wel geworden, een jaar of drie vier geleden. Omdat we exact willen weten waar we staan, hoe we efficiënter kunnen sturen en onze klanten beter van dienst kunnen Onze directeur-eigenaar, Appie Lussenburg, zit bovenop de cijfers.’

Jij bent MT-lid. Hoe gebruik jij HIP?

Ronald Witte: ‘Ik kijk dagelijks naar de apps. Vooral naar portefeuille en omzet. Ik kan selecties maken, inzoomen op de actualiteit, historie en de context van ontwikkelingen. Wij hebben bijvoorbeeld onlangs besloten geen ‘ongevallen inzittenden’ meer te adviseren, maar ‘schade inzittenden’. Met HIP heb ik binnen een paar tellen in beeld wie welke dekking heeft.

HIP is ook een uitstekend instrument om de prolongatie van de verzuimverzekeringen op orde te brengen, die doen wij ook in volmacht. Met een paar muisklikken haal ik uit HIP welke verzuimverzekeringen we hebben, welke arbodienst aan de polis is gekoppeld en welke buitendienstmedewerker op de klant zit.’

lussenburg-advies-foto-personeel-philippe-brackel.jpg

Dezelfde vraag aan Philippe Brackel, assurantieadviseur

‘Ik gebruik HIP om te controleren of het proces nauwkeurig verloopt. Zijn de zaken administratief op orde en wat is de status van de polis. Wordt die geboekt, dan zie ik dat in HIP. Ik maak ook combinaties om te kijken of ik hiaten kan signaleren. HIP kan mij behoeden voor fouten.

Een voorbeeld: ik heb wel een ziekteverzuimverzekering afgesloten, maar geen WEGAS-verzekering. Die kan ergens anders lopen, maar dan wil ik dat zeker weten. Met HIP kun je fouten in je advisering voorkomen. HIP is toegankelijk en ik kan snel uitdraaien maken op alle niveau’s.’

In woord en beeld

Ronald Witte vertelt in de video meer over Hippoline. 

Meer nieuws

lussenburg-financieel-persoonlijk-advies-breda.jpg

Vacature zakelijke binnendienst verzekeringen

Ons enthousiaste team zakelijke verzekeringen is op zoek naar versterking in de binnendienst! Heb je ervaring met zakelijke verzekeringen, bouw je graag mee aan een mooie portefeuille en heb je voo...

appisbar-proosten-sjef-floris-maikel-huibjpg.jpg

Interview Assurantie Magazine

'Als intermediair moet je ervoor waken dat je geen direct writer wordt’, aldus Appie Lussenburg. Onlangs is Appie geïnterviewd door het Assurantie Magazine. Lees hieronder het volledige interview.

cyber-verzekering-risico-hacking.jpg

5 vragen over het cyberrisico

Cybercrime, cybercriminaliteit, cyberrisico's, cyberverzekeringen... het woord cyber is de afgelopen tijd veel in het nieuws geweest. En wij vrezen dat het voorlopig ook nog niet verdwijnt. Sterker...